Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно шум при натиснат съединител, 156 SW 1,9JTD 8v

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос относно шум при натиснат съединител, 156 SW 1,9JTD 8v

    Здравейте колеги
    Рядко пиша във форума, щото съм срамежлив , но го следя редовно.
    Става въпрос за колата от подписа.
    Първо да кажа че използвах търсачката, но не намерих нещо сходно.
    Второ, знам и за хвърлянето на боб, но съм ходил на сервиз за този проблем, при човека, който по принцип ми обслужва колата и на когото безусловно вярвам. На този етап и той вдига рамене, макар че има съмнение за съединител.

    Та за проблема. Когато колата е спряна, при натиснат педал на съединителя, независимо дали скоростния лост е в неутрална позиция или на предавка, се чува постоянен шум под формата на къррррррр . Не мога да локализирам откъде идва. Отвън шумът не се чува много, започва да се чува ако се доближи ухо до дясно предно колело и почти не се чува откъм ляво предно колело. Когато отпусна съединителя шумът изчезва. Всъщност шумът се чува и при движение, ако държа педала на съединителя натиснат, но се заглушава от звука на двигателя. Понякога, ако колата е в движение и върви по инерция (т.е. отпуснат съединител и неутрална предавка) и леко натисна и след това отпусна спирачката, същият шум също се чува за кратко 1-2 секунди.

    Шумът го чувам от миналото лято насам и няма някаква динамика, т.е. не прогресира с времето.

    Ще бъда благодарен на някакви предположения относно шума, които да подхвърля на моя майстор. Поздрави на всички.
    Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

  • #2
    Колега, аз мисля , че е лагер-помпа на съединителя, при мен го имаше същото , но беше в обратен ред когато колата е на свободна се чуваше въпросния шум и като натисна педала се оправяше, но помня наскоро имаше подобна тема като твоята и излезна лагер-помпа.
    Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

    Comment


    • #3
      Същият дразнещ шум при натиснат съединител се чуваше на една пунтара, локализира се че от от аксиалният лагер на съединителя! Продава се отделно само лагер също, като цената е някъде 15 лв! Вече може за твоята да е малко по-скъп.
      sigpic
      Gulfstream G650 with Italian design...

      Comment


      • #4
        Да приемем че е лагер-помпа(което е най-вероятното), но защо се чува отдясно въпросния шум? Отдясно са ангренажните ремъци + ролки + водна помпа, пистовия ремък + хидравлика + копресора на климатика + алтернатора. Какво общо има съединителя с изброените?

        пп Колега направи едно клипче да чуем за какво става въпрос.
        Last edited by mirchozo; d.m.y г., 17:20.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • #5
          Доколкото знам, на мойто ЖТД има аксиален лагер, а не лагер-помпа. То дано да е аксиален лагер, щото другата вероятност, за която разбрах е демпферен маховик.

          ПП. Клипче ще мога да запиша утре и тогава ще го пусна.

          Засега благодаря колеги
          Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

          Comment


          • #6
            Ако е с лагер помпа както е при 2.0тс, за справка цената от Т&Н кар е ~190лв ама работата е към още 200лв.

            Alfa 156 2.0ts НЯМА Я ВЕЧЕ, Alfa 145 1.6 Boxer И НЕЯ, Alfa 145 1.6ts И НЕЯ

            Comment


            • #7
              Колега за шума от дясно мисля,че може би чуваш как ти трака демпферната шайба,но поне при мене нямаше нищо общо с натискането на съединителя,на място като работи двигателя-включи климата,когато включи компресора шайбата се натоварва и почва да трака,така аз си устонових проблема.
              156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
              KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
              Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
              Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от barash Покажи съобщение
                Колега за шума от дясно мисля,че може би чуваш как ти трака демпферната шайба,но поне при мене нямаше нищо общо с натискането на съединителя,на място като работи двигателя-включи климата,когато включи компресора шайбата се натоварва и почва да трака,така аз си устонових проблема.
                Не колега, това за демпферната шайба отдавна се отхвърли като възможност. Със сигурност не е това. Наистина е учудващо че се чува повече отдясно, логичното е да се чува повече отляво, ако е нещо от съединителя. Може би обаче е някакъв проведен шум, знам ли.
                Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Peter_63 Покажи съобщение
                  Не колега, това за демпферната шайба отдавна се отхвърли като възможност. Със сигурност не е това. Наистина е учудващо че се чува повече отдясно, логичното е да се чува повече отляво, ако е нещо от съединителя. Може би обаче е някакъв проведен шум, знам ли.
                  1,9JTD не е с лагер помпа.
                  Маховик тресе доста при потегляне.
                  sigpic
                  Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                  156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                  147 JTDm 140-Малката манекенка
                  GT- JTDm 150

                  Comment


                  • #10
                    Колега при мен има същия шум колата я взех преди 2 седмици.До сега бях с Алфа 146 2.0 тд сега съм с 2.4JTD.Предишния собственик ми каза че шумът се е появил след смяна на съединителя.При рязко потегляне колата тресе но без да се смъкне съединителя не може да се диагностицира нищо поне така ме увери човек който разбира доста но е много трудоемко за сега щте карам така.Нямало да има проблеми.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                      1,9JTD не е с лагер помпа.
                      Маховик тресе доста при потегляне.
                      Да, и аз така знам и затова писах по-горе, че няма лагер помпа . Тресене няма при потегляне, дано наистина да не е маховик, че там работата става дебела. Остава да е аксиален лагер, но и това означава доста разглобяване и работа. Мъка-мъка.

                      Благодаря за идеите колеги.
                      Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

                      Comment


                      • #12
                        Колегата е с дизел, и там няма лагер-помпа, ами аксиален лагер и две външни помпи.
                        Демферната шайба може да се провери. Има един прорез на нея откъдето се определя състоянието й - майсторите знаят къде е
                        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                        Alfa Romeo 156, 2.0TS

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Peter_63 Покажи съобщение
                          Не колега, това за демпферната шайба отдавна се отхвърли като възможност. Със сигурност не е това. Наистина е учудващо че се чува повече отдясно, логичното е да се чува повече отляво, ако е нещо от съединителя. Може би обаче е някакъв проведен шум, знам ли.
                          Да вметна една идея ако коляновия вал направи аксиален луфт е възможно шумовете да се появят откъм ремъците така че проверка му е майката
                          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                          sigpic
                          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                            Колегата е с дизел, и там няма лагер-помпа, ами аксиален лагер и две външни помпи.
                            ...
                            Благодаря колега, и аз няколко пъти вече да казвам на колегите, че няма лагер-помпа, а аксиален лагер

                            Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                            ... Демферната шайба може да се провери. Има един прорез на нея откъдето се определя състоянието й - майсторите знаят къде е
                            Точно така, и вече е проверено от моя майстор, не е от демпферната шайба. Освен това, ако е оттам, шумът и вибрациите няма да имат общо с натискане на съединителя, а ще са постоянни. И освен това този шум и вибрации ще се чуват ясно като се отвори капака на двигателя, а това не е така. Пък и ремъкът ще вземе да заминава, пък той си е като нов. Е това е мое мнение де, пък аз не съм много компетентен.

                            Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                            Да вметна една идея ако коляновия вал направи аксиален луфт е възможно шумовете да се появят откъм ремъците така че проверка му е майката
                            Благодаря Bobo, това е нещо ново за мен. Ще подхвърля идеята на моя майстор. Таз проверка за колянов вал свързана ли е с голямо разглобяване?
                            Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

                            Comment


                            • #15
                              Тука правя 1 голям офф-топик и се извинявам , но не искам и да пускам нова тема, та от извесно време се чудя, защо на дизела ( конкретно карах 1.9 JTD 105 к.с.) съединителят е доста по-твърд от моя (2.0 ТС) ? То е ясно , че сигурно нещо скоростните кутии са виновника, но е доста кофти просто 1 път като свикнеш с мек съединител , и после мускулна треска ...
                              Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

                              Comment

                              Working...
                              X